måndag 1 augusti 2011

Nintendo 8-bitars (2007 10 okt 07:11)

Det blev väldigt lite poker igår. Jag körde ett par hundra händer på $.25/.50 på Party och plussade lite mindre än ett inköp. Sen blev det lite 2/5kr i lokalen mot några som annars bara brukar spela i turneringarna där nere. Det var väldigt dåligt spel och jag plussade 1050kr vilket är lite drygt två buy-ins. En hand som utspelar sej tidigt in i matchen är jag väldigt nöjd med (iofs så är väl detta ganska standard men det är alltid skönt när det sitter ändå):

Jag sitter på small blind och plockar upp 55. Det är en straddle på och alla synar bara preflop (5-handed). Jag tycker att det är meningslöst att höja med 55 från den här positionen då alla är synbenägna preflop och jag måste ta i så mycket att jag snarare bluffar än raisar för värde med just den här handen. Jag tror dessutom att jag kan få väldigt bra betalt om jag träffar ett set trots att potten är ohöjd preflop vilket jag inte skulle få av bra motståndare som aldrig skulle "go broke in a 'nothing' pot".

Floppen kommer 249 med två spader.

Jag tror att det är en stor chans att jag har bäst hand här då det bara ligger ett överkort ute. Jag betar 35kr in i potten på 50kr med förhoppningen att ta hem potten på en gång. Han som straddlade och personen efter synar dock.

Turn är Qc

Nu väljer jag att beta ut igen och skrämma bort, inte en 9:a kanske men åtminstone 66-88 och sedan check/syna en blank river då det är mest troligt att den/dem som synar har ett färgdrag eller 35 (vilket inte är någon konstig hand att se en flopp med nere på klubben) plus att om någon har par i nio kommer den personen att checka rivern. Spelaren efter mej synar 110kr och han efter lägger sej.

Turn är Th

Jag checkar och han efter betar ut 190kr. Vad är det han försöker att representera? Jag säger "har du 9T (vilket är den enda rimliga handen) så är det ditt" och synar. "Ehh jag har en 2:a säger han och muckar sin hand efter att jag visat upp mina 5:or. Jag hajar inte vad han spelade på riktigt, jag trodde att han hade ett drag iaf men han måste ha synat en pot-bet på turn med A2 trots att det är en man bakom, vilket känns lite väl marginellt.

Det blev lite poker som sagt och större delen av dagen gick istället åt till att spela Nintendo 8-bitars hemma hos en kompis. Är det nånting som jag (vid min ringa ålder) kan bli nostalgisk av så är det just denna fantastiska manick som fortfarande kan frambringa adrenalinkickar av högsta klass inom mej.

Idag måste jag ringa till PurpleLounge supporten och fixa en sak och trots att jag har bott i England i tre år så avskyr jag att prata engelska. Jag som trots att jag är svensk knappt kan föra en konversation på svenska utan får hela tiden göra långa konstpauser för att låta käften komma ikapp med hjärnan har för länge sen insett att jag inte direkt är någon språkbegåvning!
Skrivet av mr_suspekt den 10 okt 07:11   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

8-bitars är en monstermaskin!!!

Anmäl
Bästa konsollen någonsin :) då och då åker den fram, å då kan man sitta flera dygn och spela. oerhört beroendeframkallande!!! Härligt!! :)
Skriven av _Professorn_ den 10 okt 15:22   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar