måndag 1 augusti 2011

WSOP Main Event (2007 12 okt 09:02)

Kollade på finalbordet från wsop's main event. Jerry Yang är min nya idol. Han visar att man inte behöver kunna spela poker för att vinna en stor turnering, det är bara att köra in keramiken och be till gud(bokstavligt talat) om att få dra ut. Hela finalbordet var i mina ögon en parodi på poker. Det var länge sedan jag slutade spela turneringar på allvar och jag sätter ingen prestige i att vara en bra turneringsspelare. Jag skulle mycket hellre vara en vinnande spelare under 2 veckor på $300/600 borden online än att vinna main event!

Jag och han som jag brukar spela heads up mot i lokalen har slagit våra kloka huvuden ihop och bildat ett "bolag" som man tydligen kallar det. Vi har satt in 1k var på FullTilt och tar alla beslut tillsammans under spelets gång. Vi kör $1/2 för tillfället men planen är att vi ska gå upp i nivå så snart som möjligt och vi kan tänka oss att sätta in runt 4k till för att gå upp till $2/4. Hittills har jag tagit de flesta inkorrekta besluten som kostat oss ett par inköp men jag kan stå för det och tror att det är vinnande spel i längden men.

 Har inte spelat på Party på två dagar och rullen ligger kvar på $1350.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar