tisdag 2 augusti 2011

nu blir det mer spel (2009 5 mar 21:15)

ner 70 laxar i en taxfnask innan lunch skall inte stoppa mej! Lol jag gar fortfarande runt och kanner mej glad over synen med AK.

Enda grejen jag ar lite missnojd over ar att han betade sa stort pa rivern sa jag inte kunde pusha bort hander som typ 44 eller 67. Hade jag 30.000 bakom hade jag stallt for jag tror att jag kan fa honom att lagga de hander i hans bluffrange som anda slar mej.

Action var sa har btw:

En ny spelare satter sej ner pa 100/200. Det anda jag vet om honom ar att han ar reg pa 200/400. Detta ar andra handen efter att han satt sej ner. Forsta handen postar han i mittenpos och synar en utg-raise. Tva till synar och jag synar med KJ pa knappen.

Flopp kommer K78 med tva ruter. Det checkas till mej och jag betar 3/4pott typ. Alla lagger forutom honom. Turn ar klover 9 och han check/foldar min 65%-pott bet.

Handen efter har jag som sagt AK och hojer till 1200 efter att tre limpat. Floppen kommer TT2 med tva klover. Det checkas till en fisk innan mej som betar ut 1200. Jag synar och hoppas att en av de aggresiva spelarna som redan checkat inte ska kunna motsta frestelsen att check/raisa da det ser fruktansvart svagt ut fran bade mej och fisken (las: fiskarna).

Den forsta potentiella check/raisaren lagger sej och 200/400-reggen slar om till 4000. Fisken viker och jag latsas som om jag har ett tufft beslut men "all im really thinking about is vegas and the fucking mirage"*

* (Rounders)

Turn ar klover 6 sa att om han hade ett fargdrag har han traffat ackelfargen. Lol, han har inte tva klover! Har han farg ska jag aldrig skita igen!

Han betar ut 6000 och jag hollywoodar honom med ett skadespeleri som hade fatt Al Pacino att blekna. Jag tittar om esset eller kungen ar i klover. Klover kung! Lol, han drar dott! Syn.

River ar hjarter dam och han betar utan att tanka sa mycket ut 20000 (runt 25k kr). Jag kommer syna - allt gick precis som efter planen. Den "lilla" beten pa turn och den stora beten pa rivern skriker bluff. Anda tanker jag en stund, eller njuter av adrenalinet snarare. Det ar stunder som denna som jag lever for. Tjana pengar och vara en hjalte!

Syn. Han rynkar pa ogonbrynen vilket inte kanns riktigt bra. Det kanns som att han kan ha bluffat med en battre hand an min... snalla vik inte upp 44, slang dom i mucken.

Han har ess tio for floppad not-trips... oh well

Jag gar fortfarande runt och myser lite efter adrenalinresterna i kroppen:) Man kan inte vinna jamt.

Hade jag haft 6-7k bakom hade jag stallt, nu hade jag bara 2k typ sa jag sparade pengar pa att inte vara lite djupare. Manga backar sma...

Igar synade jag iaf en pottbet pa rivern med tio-hog och vann 10k potten:) Det var tider det.
Skrivet av mr_suspekt den 5 mar 21:15   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 3 kommentarer

hahaha

Anmäl
hahaha fy fan va sjuk i huvet du är. Så otroligt ball hand. Tänk bara om en,.. inte nivå 1 nybörjare, utan en nivå 2 nybörjare, en sån som har läst en nybörjarbok, lärt sig starthandskraven, definitionen av fisk, vikten av aggression, vikten av att inte vara en callingstation, vikten av att kunna folda,... typ en sån. Vad skulle han säga om din "siin!, siin!, siin!, siin!" -linje där? Fy fan va kul o höra den förklaringen.
Skriven av VONDUR den 6 mar 00:27   |   Radera

..

Anmäl
o på rivern i dom där lägena ska du säga: "Äh, ja ska se dä" på svenska.
Skriven av VONDUR den 6 mar 00:29   |   Radera

"Ah jag ska se da" hahahahaha

Anmäl
lol. lugnt jag sager sa nasta gang! :D
Skriven av mr_suspekt den 6 mar 13:01   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar