måndag 1 augusti 2011

Sjukt spel i lokalen! (2007 14 okt 01:19)

Jag och han som jag spelar ihop med på FullTilt spelade i lokalen ikväll. Först var det en 350kr freeze out där vi hade lite sidebets: den som åkte först av oss två skulle betala den andres inköp, den som slog ut den andre skulle få 500kr sen var det även 1000kr extra om nån av oss två vann samt två stycken 100kr bountys på två lyckligt ovetande kompisar. Min polare åkte först och betalade mitt inköp men jag lyckades åka ut innan pengarna så det blev +/-0kr för mej.

När jag slår mej ner vid cashbordet bredvid sitter han och dominerar hela bordet som vanligt. Han raisar och reraisar varje hand preflop och är sjukt aggresiv post flop - vilket funkar när dom andra är för veka när det gäller riktiga pengar och inte turneringsmarker.

Både han och jag vet att när jag slår mej ner vid bordet så kommer han inte att komma undan med sitt vårdslösa spel. Första roliga potten kommer då jag sitter med J2o på small blind och två stycken innan mej har synat min kompis straddle upp till 12kr.

J2o är en hand som jag aldrig skulle få för mej att spela i vanliga fall men jag vet att polarn kommer att raisa kraftigt och att de som limpat innan mej är medvetna om det och antagligen kommer att syna en höjning för att se en flopp. Jag synar därför. Polaren höjer som vanligt upp till 64kr och de två som limpat synar varpå jag höjer till 600kr (jag har 250kr bakom). Tyvärr så sitter min kompis med en monsterhand (A6o) och ställer (jag kan så klart inte lägga mej nu). Alla andra lägger sej och vi bestämmer oss för att köra hela brädan två gånger. Vi vinner varsin gång och delar på potten.

Två händer senare sitter jag med 99 och gör exakt samma sak med exakt samma resultat. När detta mönster har upprepats 3 gånger till börjar folk anklaga oss för att spela ihop. Den 6:e gången vi är all in preflop håller min ATs mot hans 57s båda gångerna och jag dubblar äntligen upp.

Till slut är vi bara tre kvar och då utspelar sej dagens sjukaste hand. Jag förtjänar inte slutresultatet och jag är väldigt nöjd med hur jag spelar handen:

Jag sitter med A3o på knappen och limpar in. Small blind lägger sej och polaren på big blind höjer så klart upp till 54kr och jag synar (detta är inte standard för mej nån annan stans än på klubben mot just honom).

Floppen kommer: AT8 (alla i klöver och jag har tyvärr ingen klöver)

Han betar ut 100kr och jag väljer att syna. Han har 1500kr och det finns ingen chans i helvete att jag tänker lägga mej när jag träffat esset. Jag vill bara se att det inte kommer en klöver till på turn genom att om jag raisar honom på floppen och han slår om så har han hyfsad equity med alla händer som innehåller en klöver.

Turn Q i klöver

Surt tänker jag för mej själv och gör mej berädd att folda om han betar. Till min stora förvåning checkar han. Jag tror att han sätter mej på en klöver och inte par i ess då jag bara synade på floppen. Här kan jag checka men det känns vekt. Han har typ 1250kr kvar och jag väljer att beta 250kr vilket jag mycket väl kan göra med en stark klöver. Tanken är att ta reda på om karln sitter med en klöver på handen och jag tänker folda om han raisar.

Han raisar upp till 500kr alltså en dubbling bara. Detta är nåt han aldrig skulle göra med en stark hand och jag har sett honom göra exakt samma grej tidigare utan att ha något alls. Nu är jag alltså 95% säker på att han inte har nån klöver och att jag har bäst hand.

Jag synar bara då han inte (om jag leder) kan ha många outs. Tanken är att ge honom chansen att bluffa bort sej på rivern.

River: Js

Brädan är nu alltså AQJT8 med fyra klöver. Det jävliga med den rivern är att han kan ha träffat en hålstege om han sitter på en kung eller en 9:a vilket jag också påpekar innan jag synar hans all in på rivern med par i ess utan kicker. Jag mår lite illa när han visar upp sin K4 utan klöver och muttrar för mej själv att jag minsann förtjänar nåt bättre efter att ha läst spelet 100% rätt. Han bedgav att det var en bra syn och att han hade ställt på rivern utan att ha träffat hålstegen. Den här handen hamnar nog rätt högt på min topplista över bästa händer jag spelat men jag kan inte låta bli att känna mej irriterad.

Jag slutar hur som helst på +3770kr vilket jag är väldigt nöjd med då vi bara spelade 3/6kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar