måndag 1 augusti 2011

Succé i pokerlokalen! (2007 26 sep 01:08)

Kom nyss tillbaka till lägenheten efter att ha kammat hem den åtråvärda förstaplatsen i veckans TisdagsTurnering i pokerlokalen. Jag spelade sjukt seriöst och gick verkligen in för att vinna. Annars blir det alltid att jag sätter mej ner - nån glad amatör åker ut och jag slaskar bort min marker för att få spela cash game mot honom istället. En gång när jag var chipleader med typ fem spelare kvar så valde jag till och med att vara "sit out" bara för att få spela cash. Idag hade jag dock bestämt mej för att spela mitt bästa och jag fann tålamod att spela diciplinerat hela vägen trots att förstapriset endast var 1270 riksdaler.

Två roliga situationer inträffar under kvällen:

En spelare anklagar mej för att vara tight var på jag ställer från utg+1 med hela startstacken efter att utg limpat preflop. Blindsen ligger på typ 100/200 och mitt all in är typ >20k. Alla lägger sej och jag visar upp 72o. (Det var den enda handen som jag gurkade ur i dock).

Typ fyra händer senare raisar han som anklagade mej för att vara tight upp i från tidig position. Alla lägger sej och jag ställer med AA från big blind. Hans bet är på typ 1.200 och mitt all in är runt 25.000. Trots att han täcker mej blixtsynar han och visar stolt upp AKo. Jag settar på floppen och får skörda den frukt som min tidigare 72o planterat.

Den andra roliga situationen kan sammanfattas så här:

Fråga: Hur vet man att man har gjort en dålig syn?

Svar: Någon eller flera runt bordet anklagare en för chip-dumpning.

Slutsats: Je suis une calling station!


Känner mej trött i huvudet efter all hjärngympa som turneringen krävde så vi får se om det blir någon grajnd nu ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar