Om... | <A href="javascript:goAbuse();">Anmäl |
| ...han hade suttit på AK, vilket jag absolut (utan reads då) skulle kunna sätta honom på, så hade hans höjning post flop kanske varit korrekt mot en lag maniac, vilket alla på PKR nog vet att du e ;P Dock tycker jag att han låter dig få möjligheten att dra ut / gå till showdown med MP / TP med kass kicker genom att inte gå all-in istället för ett pot-bet med färgdraget. Får han syn e han slagen här o låter dig bli commited. Han vill väl inte ha in pengarna här med draget mot dig..? Om han rr dig all-in direkt på floppen hade du inte kunnat syna hur lite du än trodde på honom (ok, kanske du då :)) o ändå haft sina kort levande vid ev. syn men som det blir nu 'låter' han din hand få se hela brädan o han måste dra ut istället då du faktiskt leder med K-hög. Så, ditt spel var tok-aggro men han står för det dåliga spelet väl, inte du..? Men vad vet jag, vad vet jag..? :-) Antar att just hans pot-bet på floppen säger dig att han oftare sitter på draget här än TP trots att det verkar lite ogenomtänkt..? Nu har jag rört till det för mig tror jag, du får förklara... :P | |
| Skriven av Hayden_Zeke den 30 aug 09:22 | <A onclick="javascript:return confirmSubmit();" href="http://blogg.expressen.se/mr_suspekt/entry.jsp?messid=409527&action=remove&commentid=478923">Radera | |
Jag och "Zomgchipriffle" har inte spelat så mkt ihop men det vi har sett av varann är att båda är villiga att 3beta/4beta rätt light preflop. Hans namn som innehåller "zomg" avslöjar att han är en flitig läsare av 2+2-forum och väl införstådd i att aggresivitet lönar sej preflop.
Under den här sessionen har jag trebetat honom från small blind minst två gånger tidigare och på andra bord har jag även kört lite med honom, preflop iaf.
Med den informationen kan jag helt utesluta att han sitter med AK eller AQ då jag är 95% säker på att han kommer 4beta dessa händer.
Jag tror att hans range då han synar här är: KQ KJ, QJ, QT, JJ?, TT, 99, 88? samt suited connectors (som han tror han kan spela profitabelt i position mot mej då vi har lite mer än 100BB).
Floppen kommer A23ss och jag c-betar. Här är det väldigt troligt att jag sitter sitter med ett ess då han vet att jag 3betar hans button-höjning från small blind med AJ, AQ, AK med 100% frequency. Han höjer ändå min c-bet från $185 till $501.
Här skjuter han sej själv i foten lite. Han har 89ss och tänker att en lite bet ska se starkare ut än om han pushar. Jag tolkar dock hans lilla höjning till att han kan göra den helt tom då han riskerar $501 för att vinna runt $450 och jag "måste" folda om jag inte har ett ess. Så hans spel är inte så dåligt även om han har 67 i ruter i mitt tycke, med tanke på att jag är benägen att 3beta honom från small blind med en massa skräp.
Sen är det även så här att pengarna ska in mkt lightare i en 3betad pott än om det bara hade varit en enkel raise preflop. Och då han aldrig har ett mellanpocketpar ett starkt ess så är jag i princip bara slagen av 22, 33 samt 45s och jag är inte säker på att han ens synar med nån av dom händerna preflop så min K-hög är inte så jävla thin som det kanske kan verka.
Dock var jag inte helt överlycklig då han instasynade min all-in då jag hade hoppats att han var helt tom och var berädd att folda och spara sina drygt $500 bakom.
Skrivet av mr_suspekt den 30 aug 11:49 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer Tack för svar! | Anmäl |
| Det e just de här inläggen där du tydligt o utförligt beskriver ditt tänk som gör din blogg så oerhört intressant! :-) Men jag tycker ändå hans potbet e lite farligt här. Har inte räknat på det elr nåt men borde inte en all-in på floppen med draget vara mer lönande för honom i längden..? Du kan ju inte syna med några drag här isf. Antingen har du en färdig hand här (oftast inte) där man får räkna TP x kicker som 'färdig hand' elr så måste du folda. Med ett potbet binder han sig ju om du synar/rr så utfallet blir ju detsamma, dock utan den viktiga fold equityn till hans fördel..? Ska han spela draget här så tycker jag allt ska in direkt för att förhoppningsvis inte behöva spela det om du förstår vad jag menar :-) Skjut mig om jag har fel men jag vill veta varför jag inte fattar :P Ha det gött! | |
| Skriven av Hayden_Zeke den 31 aug 14:35 | Radera | |
jag gillar hans "lilla" bet anda. | Anmäl |
| grejen ar att det ar en 3betad pott och nar han floppar ett fargdrag sa ar han mer eller mindre commitad att fa in degen pa nat satt. Sa med 9-hog sa forsoker han lista ut vilket satt som kommer att ha storst foldequity da han med storsta sannolikhet ligger under. Han kan valja mellan att ga all-in, gora en lite hojning eller syna och gora nat move pa turn. Standard spelet ar naturligtvis att stalla rakt av men da det ar standard med drag ar han radd att det ska bli uppenbart och att jag kommer syna med typ QQ. Att ist syna med draget ar ratt riskabelt da han vet att jag kan komma att beta turn med och gor jag det ar potten sa stor sa hans foldequity blir lika med noll. Han valjer darfor alternativet att gora en lite hojning som de flesta mindre kreativa spelarna gor med ett set eller ett starkt ess. Jag hade antagligen spelat handen exakt som honom. (kruxet ar att forsoka spela sina drag som du tror att din motstandare tror att du spelar dina starka hander och valuebeta "bluffigt"). | |
| Skriven av mr_suspekt den 1 sep 01:34 | Radera | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar