tisdag 2 augusti 2011

En av mina basta laydowns nansin? (2009 1 apr 00:29)

Blinds 25/50

Jag borjar handen med 8200. 8-manna bord, live. Alla tacker mej.

En limpar utg och en tight, bra spelare hojer till 300 fran mittenposition. Jag synar med 89o och big blind samt utg synar aven. (jag gor en dalig syn preflop men jag var pa tilten)

Floppen kommer 89T regnbage.

Det checkas fram till preflop-hojaren som betar 1000. Jag synar, big blind lagger och utg steker ett tag men synar till slut.

Turn ar en 4a.

Utg checkar och preflop-hojaren steker innan han valjer att ta bort en av 500-markerna fran stapeln som han slanger in i potten. 2500 for mej att syna. Jag synar och har nu 4400 bakom. Utg viker.

Rivern ar en K.

Han checkar - jag betar 2000 - han staller - jag utbrister "didnt expect that" - jag lagger mej med 2400 till for syn. Det lag over 15000 i potten vilket gor det lite jobbigt att vika men jag gor det anda och visar min tva par varpa han lagger upp KK for rivrat set.

Hade rivern varit blank ar jag 99% saker pa att den har spelaren hade checksynat 2000 men antagligen lagt om jag stallt. Hade han haft JJ, QQ eller AA hade han synat av mina 2000 sa... det kanns arligt talat som att jag vann den har handen:)

Just den har spelaren var riktigt tight och han overspelade inga hander. En hand checkade han T7o pa kbig blind. Floppen kom TT2 och han checksynar. Turn ar en 7a sa han har noten. Da checksynar han en gata till och leder sen ut typ 30%pott pa rivern.

Med detta som read sa var planen att lagga for ett stall pa rivern da hans range skulla vara helt polariserad till hander som slar mitt tvapar. Den rangen ar valdigt liten och han har hander som han vardebetar for varde men som samtidigt ar samre an min hand (nar han betar turn alltsa). Jag sag dock inte sa jattemycket varde i att sla om pa turn da utg mkt troligt kan ha floppat battre an mej och slowat floppen, dock sa ar hans range fortfarande mest par+stegdrag eller bara nakna stegdrag + kanske par i tior?. Staller jag turn sa tror jag dessutom att preflop-hojaren mest troligt viker ett overpar.

Alla beslut jag kan fatta pa turn ar valdigt marginella enligt vad jag tror. Att bara syna ar nog det mest optimala tror jag da jag enkelt kan lagga om utg staller samt att jag far se vad preflop-hojaren gor pa rivern da jag har position. Jag hade ingen lust att ga bort mej for 165BB i en enkelraisad pott med botten-tvaparen pa 89T-floppen nar 4 spelare sett floppen pa ett 8-manna-bord.

Det fanns knappt i min varld att han skulle check/raisa rivern men nar han gjorde det sa kunde jag inte satta honom pa nan hand samre an triss i tior. Trots nastan 7 mot 1 i pottodds gor jag vad som kan vara en av mina basta laggningar nansin.

forlat for roran ovan, jag ar som vanligt overtrott efter ett langt pass.
Skrivet av mr_suspekt den 1 apr 00:29   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

Hej!

Anmäl
Fan va kul o höra av dig igen! =) Det här inlägget hade stora likheter med dina första inlägg, dvs engagemang, glöd, glädje för spelet, analyserna o djupet i spelet. Såna här inlägg kan jag läsa om många ggr tills jag memorerat dem o får mig så jääääävla spelsugen här på jobbet! =) Fortsätt så här nu! Djupa analyser av enskilda händer, personligheter o spelsätt o fråga läsarna om åsikter så drar du nog igång nåt riktigt kul =) Vidare lycka till!
Skriven av Hayden_Zeke den 1 apr 12:21   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar