måndag 1 augusti 2011

En pokerfri dag i veckan (2008 29 maj 05:10)

Det var en polare fran sverige som foreslog denna ide'. Han snackade om att dom har provat att infora en sjudagars arbetsvecka (i japan tror jag att det var) men att dom fick avbryta da arbetarna fick psykiska problem. Jag har mer eller mindre "arbetat" varje dag i over tva och ett halvt ar och om jag skrollar ner lite grann och laser mina blogginlagg fran coldstreaken sa verkar det onekligen som att aven jag har drabbats av psykiskohalsa!

Sa imorgon ska jag vara helt pokerfri! Det kanns spannande! Jag och polarn som jag delar lagenhet med har bestamt att vi ska vara lediga pa samma dag for att kunna hitta pa saker ihop. Det (o)lustiga ar bara att vi inte har en blekaste aning vad vi ska ta oss till om vi inte ska spela poker. Det blir en utmaning att sysselsatta sej kan jag tanka!

Jag tror jag ska borja morgondagen med lite guitar hero till xbox och sen sticka pa spa resten av dagen? (Kan jag verkligen inte komma pa fler an tva saker att gora?)

Pokern har for ovrigt borjat ga mkt battre nu! Jag tycker inte direkt att jag spelade lika bra idag som manga av de dagar jag backade nyligen men det kanns hur som helst bra att fa ga plus. Det blir nog perfekt med en dags uppehall imorgon for att sen komma tillbaka utvilad och med battre fokus till resten av veckan.

Vann for ovrigt en pott pa 22.600kr idag (AQo all in preflop:) )vilket jag tror ar rekord for mej! Tyvarr sa delade jag och polarn rulle och eftersom att han backade och jag tappade nagra halvstora potter med AA samt KK blev dagsresultatet inte sa imponerande anda. Men jag tanker verkligen inte klaga!
Skrivet av mr_suspekt den 29 maj 05:10   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 2 kommentarer

hehe

Anmäl
Najs!...tror du verkligen du kan hålla dig borta från poker =) ... ja du får återkomma med vad du sysselsatte dig med.. :D lycka till
Skriven av FishSimon den 29 maj 07:41   |   Radera

Det e konstigt...

Anmäl
... det här med poker! :-) Har ju varit (och är på sätt o vis fortfarande) i en lång downswing precis som dig o FishSimon. Dock har jag 'klivit ut' ur bubblan o lyckats hitta ett vinnande spel på lägre nivåer trots anti-riggen (4 inköp plus trots 10 loosade inköp på turn/river). Jätteskönt, man får självförtroende, rullen kryper sakta åt rätt håll igen o det känns skönare varje morgon när man vaknar. Men det e då man inser hur trött man blivit av pressen man satt på sig själv..! Då kommer pausen man borde tagit mycket tidigare! :-) En mycket intelligent tjej förklarade begreppet 'utbrändhet' för mig på ett mycket bra sätt idag: 'Den kokande grodan' kallas det tydligen. En frisk groda hoppar inte i en gryta med kokande vatten, den vet att den dör direkt av värmen. Om vattnet dock (till en början) har en ideal temperatur hoppar den gladeligen i. Nu värmer man vattnet sakta.. Grodan e kvar, den märker inte värmeökningen direkt. När vattnet blivit varmt nog att det börjar bli ohälsosamt har grodans krafter försvagats tillräckligt för att den ska 'acceptera' faran o spara energi. När vattnet börjar sveda grodan o varningsklockorna ringer vill grodan fly. Dock har energin som krävs för att hoppa ur grytan redan använts till fel saker o grodan dör en plågsam död. Om en propp hade gått i sista sekund o vattnet svalnat av igen o på så vis räddat grodan hade den lärt sig nåt: "Wtf just happened there..!? Grytor ska jag inte hoppa i igen!" :-) Där kommer pausen om man har tur! :-) Förlåt att jag tar upp så mycket plats men tyckte det var en kul historia som passade in bra här! Kul som fan att det går bättre nu Suspekt!
Skriven av Hayden_Zeke den 29 maj 17:22   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar