Har bara spelat en kort session idag da jag sammanlagt motte tva motstandare.
Den forsta var valdigt aggressiv och jag lat honom fa nagra sma potter i borjan men sen var det stopp. Forsta stora potten ar:
Jag har Ks9s pa knappen och hojer till $7, han slar om till $24 och jag synar med intentionen att stacka av pa en bra flopp.
floppen kommer KcQc2s - han checkar varpa jag betar $28 - han synar. Anledningen till att jag bara betar halvpott ar dels for att ge honom chansen att sla om med en bluff men samtidigt vill jag kunna komma undan nar jag sjalv bluffar halvpott i en reraisad pott. Om han vet att jag kan beta halvpott med toppar och stacka av sa blir det svettigt for honom att hoja min fjanthojning nar han bluffar. Ett tredje scenario ar dessutom att han har ett pocketpar under Q som han far svart att slappa mot en san liten bet.
turn ar Jh. han checkar och jag betar aterigen svagt: $42. Turn ar inte direkt ett bra kort och jag tror jag kan ha gjort ett misstag med att beta sa lite. Tanken har var bara att om han inte har mej slagen redan har han forhoppningsvis inte sa manga outs sa om jag kan fa honom att syna den har beten blir det valdigt svart for honom att slappa ett par pa rivern da potten kommer vara sa stor forhalande till hans stack. Han check/raisar mej dock och genom att jag i princip har inducat ett en aggro spelare att bluffa i en 3betad pot dar jag har toppar finns det inte mkt annat att gora en att kora in keramiken och halla tummarna.
rivern ar 8h och han muckar sin hand. potten blev $365.
Nagra hander senare utspelar sej denna hand:
Jag hojer fran knappen med 9s7s och samma aggro synar.
Floppen kommer Ac7h4h. Han checkar, jag betar $11 varpa han raisar till $25. Ok, han har knappast ett starkt ess da han inte 3betar mej preflop det ar troligast att han har ett drag om han nu har nanting alls. Jag synar.
Turn ar 6c. Han leder ut for $38 vilket ar ett valdigt svagt bet forhallande till potten. Jag tror definitivt inte att han har ett drag nu da han mest troligt hade betat hardare for att skramma bort mej om jag har ett ess och samtidigt gora sej sjalv mer commitad om han har ett drag. Nu tror jag att han i princip ar helt tom och bara forsoker manipulera potstorleken for att han ska kunna pusha rivern med en bluff.
Rivern ar 2h. Nu sitter alltsa fargdraget och han blixtstaller. Jag instasynar och han visar upp T9o vilket ar tio hog. Potten blir $416 och skjuts over till min sida bordet.
Spelade sen mot en spelare som jag aven motte igar men dar hande det inget intressant och han lamnar bordet efter typ 10 minuter.
dagens resultat hittills ar +$410
ska in och spela mer snart men jag kanner mej lite tiltad av att jag inte kan fa igang pokertrackern.
Det kanns valdigt kul att fa ha nagra skona resultat i borjan av ens heads up karriar och det kanns valdigt stabilt an sa lange. En sak som jag har kommit fram till ar att jag verkar ha lattare att mota nagon som ar valdigt aggro snarare an nan som ar mer konservativ. Min strategi hittills har varit att vara valdigt passiv i borjan och pa sa satt lata min motstandare fora spelet. Det har jag gjort for att sa fort som mojligt fa reads pa spelaren hur han hanterar olika situationer.
En annan sak jag har planerat ar att ga upp i niva sa fort jag har 20 buy ins pa prima-kontot. Det ar verkligen inget bra bankroll management for HU men jag borjar bli less pa att spela low stakes och dessutom har jag mer pengar an vad som finns pa just det kontot.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar