Jag vet inte riktigt vad det ar som ar fel?
En sak som jag tror spelar in ar att jag har utsatts for en enorm press nar jag har spelat heads up pa natet. Har spelat mest nl$1000 hu pa pacific och tagit nat skott pa nl$2000 ocksa. Swingsen ar pafrestande och jag tror att jag tvingade mej att bli ratt kanslokall for att klara av stora forluster. Jag vet inte om det ar sa valdigt halsosamt egentligen?
De senaste veckorna har jag verkligen fallit offer for mitt eget tiltande vilket har kannts valdigt frustrerande. Det har alltid foljt samma monster: jag satter mej ner och spelar fokuserat och stabilt. Sen har jag forlorat en pott och helt tappat humoret och mer eller mindre forsokt vinna varje pott! Detta ar inte hela varlden om det hade varit heads up men det ar inte sa sexigt att spela sa pa ett 6mannabord.
Jag har verkligen forsokt halla mej ifran att tilta men utan storre framgang. Sa igar bestamde jag mej for att ta ett langre pokeruppehall, vilket jag holl till idag...
Jag borjar med att spela nl$2000 mot en fisk som kopt in for $700. Efter ett tag har han spelat upp sej till $3600 och jag kanner hur det borjar rycka i tiltnerven. Jag anstranger mej dock och lyckas spela fokuserat och jag lyckas tappa igen halet pa ett nl$1000 bord. Det blir ett ganska langt pass och jag lyckas till slut ta hem lillplusset vilket kanns som en dunderseger just nu! Detta trots att jag lyckades lata en annan fisk forvandla sina $200 till $2800 pa ett annat heads up-bord. Visst slog jag nastan sonder naven mot bordskivan samt kastade vattenflaskor runt omkring mej men jag lat det inte paverka mitt spelande och det ar banne mej det som raknas!
Har forresten traffat en jattefin koreansk tjej som jag har umgatts med typ hela veckan. Det verkar dock inte bli nagot mer med henne men jag har haft trevligt iaf. Jag tog med henne pa Cirque du solieil vilket var sjukt najs. Helt fantastisk show och ironiskt nog ar grundaren till just cirque du soleil en av de storsta forlorarna pa onlinepoker det har aret! Guy la Liberte som han heter ar nog inte helt missnojd med sin situation anda med tanke pa att han levde som hemlos innan hans show slog igenom! Det ar inte alla hemlosa som far chansen att spela bort sa mkt pengar pa natpoker minsann!
Nu ska jag ivag o ata nanstans. Funderar pa att bestalla en ny biljett till sverige snart forresten. Skulle vara sjukt najs om man kunde vara i Sverige och vara helt pokerfri nagra veckor men man ska inte hoppas pa for mkt! haha Seriost sa tror jag att jag skulle ma bra av ett lite langre uppehall sa jag fick tanka igenom min situation och fa lite perspektiv pa saker o ting.
laters!
Skrivet av mr_suspekt den 30 nov 16:14 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer skönt och höra... | Anmäl |
| att du är på fötter igen. Ta några dagar julledigt dega i soffan...då är motivationen och fokusen snart tillbaka. Det är något som jag kommer att göra. Har spelat för mycket poker den senaste tiden. Man bara sitter och nöter timme efter timme och spelar ofokuserat och utan glädje och hunger. Ju mer man spelar desto mindre lust har man att hitta på något som verkligen är roligt...det är ett konstigt fenomen som uppkomer. Shit du spelar verkligen högt nu. Då är det nog läge och ha full fokus och motivation. Du borde kanske hitta en målsättning med ditt spel. Hitta en ide att investera eventuella vinstpengar i. Tror då att spelet kan kännas mera meniingsfullt. GL med motivationen. Det vore kul att höra lite kring din HU strategi. Hur spelar du från knappen. Vad har du för knep mot olika typer av HU motståndare. Hur spelar du normalt toppar t.ex. ..betstorlek, hur ofta checkraise o.s.v. | |
| Skriven av ___________________ den 1 dec 16:26 | Radera | |
Tack for din fina kommentar! | Anmäl |
| Jag tror du har ratt angaende att ett uppehall fran poker borde gora susen, men de senaste tva dagarna har kannts valdigt stabila sa jag tror jag vantar med ett break tills jag kommer tillbaka till sverige. Har funderat lite grann pa att investera och sant men jag tror inte att jag vill ha det som motivation riktigt. Jag ar nojd med att ha som motivation att forsoka spela battre an vem det an ar jag spelar mot for tillfallet och pengarna ar till kanske 80% egentligen bara ett matt for hur bra man spelar. Vad galler HU strategi sa kanner jag att jag inte vill beratta for mkt hur jag tanker da jag ar radd for att folk kan anvanda det emot mej. Jag vet att det finns folk har som jag kan raka mota i en hu-match. (till Fred85, jag 5bets bluffade dej preflop igar din jakla jakel, sa gar det nar man forsoker (/lyckas) tilta mej! ;) ) Eventuellt kommer jag att skriva nat om min hu strategi snart, men jag lovar inget. Lycka till med allt nu 365days, fortsatt rocka i bloggen! | |
| Skriven av mr_suspekt den 2 dec 08:49 | Radera | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar