måndag 1 augusti 2011

Funderar pa att ga ner i niva. (2009 16 jan 04:38)

Egentligen ar jag over-rolled for den nivan jag spelar nu men det vore kanske en bra ide att slicka pa den beska pungen och inse att jag inte kan vinna pa poker langre och darfor minimera forlusterna?

Egentligen tror jag faktiskt att jag skulle kunna vara utan poker helt och hallet ett tag fram over. Jag har for forsta gangen pa tre ar tappat lusten att spela. Anledningen kan vara att jag har gatt och karat ner mej fullstandigt i flickvannen som for ovrigt har befunnit sej pa andra sidan jordklotet de senaste tva veckorna. Jag saknar henne sa mkt att det gor ont tamefan.

Jag minns i borjan av varat forhallande nar jag fick kanslan av att hon helst ville se mej gora nat annat i livet an att spela poker och hur jag log for mej sjalv nar jag tankte pa hur enkelt det vore att valja pokern om hon nan gang skulle stalla ett ultimatum. Men nu vet jag arligt talat inte langre... (Det ska sagas att hon nu for tiden stottar mej och har forstatt att det faktiskt gar att ha poker som ett jobb.)

Det ar sorgligt pa nat satt. Var anledningen till min obsatthet till poker en avsaknad pa narhet och omhet? Var jag tvungen att fylla min tillvaro med en enorm dedikation for poker for att fylla nat slags tomrum?

Fan, det far inte ga sa har. Jag vill inte tappa pokern, jag vill inte ge upp drommarna om att en dag bli varldens basta pokerspelare. Jag har alltid tankt att den dagen jag slutar forsoka utvecklas maste jag lagga ner. Den dagen man inte forsoker bli battre kommer man automatiskt att bli samre.

Forhoppningsvis sa kanns det bara sa har just nu for att jag ar nere i en downswing. Jag brukar reagera sa nar det gar daligt - att jag inte vill spela poker pa ett tag.

Det maste ga over, jag har lagt ner for mycket blod, svett och tarar samt kommit for langt for att ge upp nu!
Skrivet av mr_suspekt den 16 jan 04:38   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 3 kommentarer

Morsning

Anmäl
Alltså. Jag tror att ditt problem är ganska enkelt egentligen. Vad du behöver är tydliga regler för ditt pokerspel och även tydliga mål. Jag kan ha fel, men min uppfattning om dig är att du spelar ganska planlöst och tar ett skott om det känns kul. Inget fel med detta om det är vad man vill. Men är det vad du vill? Nä, fundera igenom vad du egentligen vill åstadkomma. Lägg upp en seriös plan och se sedan till att följa planen slaviskt. Kul? Jodå, det kommer du att tycka. Garanterat. För kul blir det om man har kontroll på saker och ting och samtidigt har ett tydligt mål att fokusera på. Ha det gött. /donRollo
Skriven av donRollo den 16 jan 10:02   |   Radera

Tjenna

Anmäl
Det ar ett bra tips du ger mej men samtidigt sa tror jag inte att jag har ratt personlighet for att profitabelt utsatta mej for sadan diciplin. Jag styrs sa fruktansvart mkt av mitt humor nar jag spelar (pa gott och ont) och att tvinga mej sjalv att fortsatta spela nar jag ar pa tilten vore inte den basta av ideer:) Jag kanske har en win-rate pa 6bb per 100hander nar jag spelar bra och en win-rate pa -40bb per 100hander nar jag spelar daligt.
Skriven av mr_suspekt den 23 jan 10:15   |   Radera

hur som helst

Anmäl
tack for ett tips som jag vet skulle gora underverk for manga pokerspelare men som nog inte ar nat for mej. jag vet att manga som spelar pa dom hogsta nivaerna ser pokern som ett jobb som dom tvingar sej sjalva att utfora utsatta tider 5 dagar i veckan. men jag kommer nog aldrig bli en av dom. tack anda som sagt!
Skriven av mr_suspekt den 23 jan 10:18   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar