Har varit i sverige sen den 22a december. Har typ inte spelat nå poker alls förutom två små homegames i stjärnsund å de räknas typ inte. Så jag har alltså varit pokerfri rekordlänge!
Har haft en helt sjukt bra tid i sverige tillsammans med flickvännen. Hon skulle för övrigt åkt tillbaka till macau den 30e december men drabbades av influensa så jag bokade om hennes flyg till den 2a januari. Jippie! Det är helt sjukt vad kär jag är! Det känns som att varje dag tillsammans med henne är en perfekt dag oavsett vad vi gör samt vart vi befinner oss.
Hon är för övrigt ett geni. Hon kan typ prata svenska redan och nu har jag börjat lära henne spela texas hold em också. Jag har förklarat lite grann hur spelet fungerar och idag kom belöningen.
PKR's playmoney bord: Jag sitter bredvid och tittar på hur hon leder ut med K4 in i tre spelare på Q55-floppen (två spader). De två första lägger men den sista synar. "Jäklar" säger hon och skjuter 2/3pott på turn som är en 8a, "I don't think he has much". Han synar. Rivern är spader 8a och hon skjuter halvpott. Han lägger sej och jag blir om möjligt ännu mer förälskad. Vilken kvinna!
Undrar om det är en liknande känsla som när en förälder ser sin 4åring cykla iväg utan stödhjul för första gången som det är att se sin flickvän lyckas med sin första tregatorsbluff?
Det slog mej precis att det faktiskt är nyårsafton! Sick yo! 3ochenhalv timme kvar till 2009. Då skulle man kanske passa på att summera året som har gått. ....Eller inte, hon har precis pluggat färdigt för idag och jag tänker faan inte ligga här å skriva i nån pissig blogg när jag kan umgås med henne!
Det har varit ett fantastiskt år hursomhelst och att avsluta året med att träffa henne var nåt jag inte ens kunnat drömma om.
gott nytt år på er!
PS. Medan vi var kvar i macau så skulle en svensk polare jävlas lite med mej och sa åt tjejen att säga " Erik är en gris". Hon tittade lite oförstående på honom och han upprepade långsamt "Erik... är...." varpå hon utbrister "fantastisk!". Livsriggen är besegrad!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar