Spelade en heads up-match for ett tag sen. Det var lajv och ganska hogt mot nagon som sa att han spelade nl2k och nl5k pa pokerstars. Jag tror definitivt pa det och han spelade bra poker. Han var dock mest van med 6max sa han.
Jag har spelat losare och mer aggressivt an honom nar den har handen utspelar sej drygt 30 hander in i matchen.
Jag hittar "aporna" eller QQ som ni n00bs skulle kalla dom pa big blind. Han hojer fran knappen och jag trebetar standardstorlek. Han gor en relativt liten 4bet och jag synar. Vi borjade handen med 250BB.
Jag synar for att jag tror att han kan 4betsbluffa med skrap da jag har 3betat honom ratt ofta tidigare. Sen sa kanns det som att jag later honom spela "perfekt" om jag skulle 5beta aporna sa har djupa da han aldrig kommer att gora nat misstag, alltsa bara lagga samre hander och spela vidare med de tva hander som slar mej samt den som jag flippar mot.
Floppen kommer QJ2 med tva hjarter.
Jag checkar och han betar en liten bet, typ 1/3pott lr nat i den stilen. Nar han gor det sa kanns det som att han typ gett upp men anda tycker att det ar vart att beta lite for att fa mej att slappa nat litet pocketpar som jag kan ha synat med for set-value typ.
Jag valjer att bara syna trots steg samt fargdrag ute. Min hand ar sa klart noten for tillfallet och aven jag skulle kunna bli utdragen (satter honom dock inte pa ett drag) sa vill jag forsoka maximera min eventuella vinnst da jag tror han slanger alla bluffar for omslag samt att jag antagligen kommer fa fortsatt varde av AA, KK, samt JJ pa senare gator.
Turn ar en vacker liten 2a. Jag har nu alltsa nastnoten efter 22.
2an ar inget bra kort for honom att bluffa ett till skott pa och da han inte borde kunna tro att jag skulle floata honom helt tom ur position sa tror jag att han kommer att checka bakom nastan jamt.
Jag betar darfor ut en 1/4pott bet. Vilket forhoppningsvis kommer att fa honom att fa for sej att jag ar svag och eventuellt forsoka ta hem potten pa antingen turn lr river. Min notkak ar sa ackligt kamouflerad att han inte kan satta mej pa en stark hand da jag betar sa lite vilket innebar att jag ger honom odds for alla drag han tror att jag tror att han kan ha och det borde fa en kompetent aggresiv spelare att hugga.
Han synar. Rivern ar en off suit T.
Har kommer den gata jag ar mest nojd med. Har kanns det som att jag vagade ga pa mina reads och magkansla. Jag checkar.
Min line ar alltsa: 3beta QQ pre och syna 4bet. Check/syn pa QJ2. 25% pott lead pa turn efter att ha boatat upp. Foljt av en check/pa rivern.
Min tanke var att tian var ett vackert kort da han kan ha traffat om han c-betat floppen samt synat turn med AK av nan skum anledning men annu viktigare: han kan reppa AK om han synade turn helt tom.
Min check ar endast dalig mot typ AJ lr nan annan random knekt som kommer att checka ner bakom, men jag tror inte han har nagra knektar i sin 4bet range forutom eventuellt JJ som naturligtvis kommer satsa pa rivern.
Min check kommer funka mot AA samt KK som tack vare 2an pa turn nu har not-2paren och antagligen kommer att slanga in en liten vardebet. AK som nu har notstegen. 89 som kan ha traffat halpipan efter att floatat turn. Och sist men inte minnst: alla bluffar. Jag skulle tippa pa att hans 4bet range innehaller de absolut basta handerna ner till QQ samt en massa jakla skraphander som typ 92s lr liknande. Dessa hander maste han beta nu.
Han betar runt 60BB och jag instastaller. Han ser alldeles fortvivlad ut och sager till slut att han inte har nat och att han maste lagga sej med typ 30BB bakom i 400BBpotten.
Efter matchen fragade han vad jag hade haft och jag sa som det var. Han tittade pa mej som jag brukar titta pa en fisk som har gjort nat sjukt dumt spel och sager sa trevligt han kan "didn't expect to see queens there..."
Jag kannde mej som en riktig fisk forst da jag verkligen hade stor respekt for honom men efterat kanner jag mej anda nojd med hur jag spelade. Jag vagade ta en helt sjuk line som jag trodde var optimal och med tanke pa att jag lyckades fa in typ 200BB fran honom da han var helt tom sa tanker jag inte skammas allt for mkt.
Hoppas jag inte skrev allt det har helt obegripligt, jag ar som vanligt trott som fan efter ett langt pokerpass. Sjalvklart sa gick pokern at helvete, annars hade jag ju inte skrivit nat over huvud taget;)
tjooo
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar