Da cash gamen har gatt kasst sa provade jag att regga en $109 turnering pa pkr.
Det ar tredje blindsnivan (50/100) och jag har runt 2600 i marker. Atta spelare foldar till knappen som limpar och small blind synar. Jag hojer upp till 300 med par i treor pa hand.
Knappen som har runt 4000 i marker limp/raisar mej till 700 och small blind lagger sej. Vad fan menar han med det har?! Han kan inte mena allvar att han har limpat en stark hand pa knappen??
Det forsta man far lara sej man borjar spela no limit texas hold 'em ar att inte fa in mkt pengar preflop med ett litet par da du i basta fall har 50% vinstchans men allt for ofta endast 20% (da motstandaren har ett hogre par). I den har situationen sa tror jag dock att jag har en massa fold equity om jag slar om igen, vilket jag aven gor.
Jag hojer upp till 2000 jamt. Han blixtstaller och jag maste saklart syna mina sista 700 med vilken hand jag an har.
Han har tio nio off suit och slar ut mej...... ... ..
fan vad jag alskar poker!!!!
Hela dagen har varit ett skamt och T9o var verkligen en skon punch line! Fardigspelat for idag.
Om det ar nan som laser det har som ar sugen pa att tjana en hacka sa foreslar jag att ni forfoljer mej pa www.pkr.com och far in pengarna mot mej nar ni ar hyfsat sakra pa att ni har nagon form av outs. Det behover inte vara manga, helst fler an tva borde racka. varsagoda!
god natt
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar