måndag 1 augusti 2011

rastlos i dubai! (2008 4 apr 18:12)

sitter pa ett internetcafe och laser frenetiskt diverse threads pa twoplustwo.com. JAG VILL SPELA POKER GODDAMNIT!

innan jag akte fran macau var jag allmant less pa poker och visst har vistelsen har varit ett valbehovligt avbrott fran all gambling. but enough is enough!

efter att inte gjort i princip nanting pa over en vecka borjar sakta men sakert rastlosheten krypa over mej. det har gatt sa langt att jag tillomed har borjat skriva ner pa papper och analysera olika scenarios som man ofta stoter pa nar man spelar. olika lines man kan ta och vilka betsize's som ar optimalast i sarskilda situationer. jag har verkligen blivit en pokernerd! hahahaha.

jag kommer ihag nar jag gick i gymnasiet och man sag ner pa plugghastarna som gick NV. " hehe visste ni att pi ar lika med 3,18... hihi hoho" ... "nej det ar det ju inte tihi tihi" brukade det lata nar vi harmade dessa kompletta jatte fjantar. jag kom dessvarre pa mej sjalv nar jag samtalade med en lika pokerintresserad polare for ett tag sen. "... och sa synade han sitt all-in, vilket var typ 75% pott pa turn med sin gutshot... han hade ju bra pottodds iallafall hihi hoho" ... "mm eller hur tihi tihi".

mitt ex som jag ar och halsar pa har tycker aven hon att det ar nordigt att spela poker. jag forstod att hennes syn pa texas hold em bara berodde pa okunnighet sa jag forsokte forklara for henne medan vi akte taxi till en nattklubb igar. " ... sa pa rivern slanger min motstandare in en jattebet 'i've got you beat, son' sager han och ler lite osakert mot mej. jag lutar mej langsamt framat samtidigt som jag tittar in i hans ogon - laser hans sjal - smuttar pa min single malt (trumvirvel....) 'i just don't think you have it' sager jag sedan och slanger in vad som motsvarar min mors manadslon i keramikmarker till mitten av bordet. 'it's your's' muttrar min motstandare och muckar sin hand, publiken jublar - mr_suspekt har gjort det igen! vilken syn! vilken read!......" mitt ex's ansikte sag ut som ett stort fragetecken. "nerd" sa hon till slut och atergick till att stirra ut genom vindrutan. vafan?!
Skrivet av mr_suspekt den 4 apr 18:12   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

Hehe

Anmäl
Du har rätt! Vi har blivit som DOM!! Darkness is upon us at last... :P Börjar det bli dax att komma hem och nöta händer i vårsverige nu eller..? :-)
Skriven av Hayden_Zeke den 8 apr 07:06   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar