| Klockan är 07:00 och jag har precis kommit hem efter att ha spelat kinapoker några timmar så jag borde egentligen inte försöka svara på det här inlägget nu men vafan... kinapoker är stålet btw! "Skriven av unnulvden 27 okt 11:21 | <A onclick="javascript:return confirmSubmit();" href="http://blogg.expressen.se/mr_suspekt/entry.jsp?messid=297199&action=remove&commentid=280847">Radera | |
| att du såg fruktansvärt nervös ut är en read av sig själv(säger man så?) som du kan utnyttja i framtiden. Om du kan dra dig till minnes hur du agerade när du skulle fatta de avgörande besluten". Det BigBlind kommenterade på var att jag hade lutat mej framåt över bordet vilket jag gjorde av två anledningar men som han tyvärr "läste som svaghet". 1, Dels ville jag "skrämma" honom genom att göra mej "stor" för att han undermedvetet skulle känna att jag inte var någon han kunde köra med. Det där lät grymt flummigt men jag tror att det är lite av samma princip som Storåkers använde sej av mot Dilba heads up i pokermiljonen. Storåkers checkar med en svag hand eller ett drag till Dilba och Dilba tar upp några marker i handen som om hon tänker satsa. Det är ganska komiskt men Storåkers säger hur som helst "appappapp" och ruskar lite på huvudet varpå Dilba lägger ner markerna och checkar. 2, om det första lät vagt så är den andra anledningen vagare, jag läste en gång i Phil Hellmuths tells bok att en spelare som inte gillar sin hand tar ett fysiskt avstånd från potten och därför lutade jag mej framåt som om jag gillade situationen jag befann mej i. Va fan, jag hade 1 sekund på mej att komma på hur jag skulle uppföra mej - gimme a break! "En märklig iakttagelse från BB måste väl hans slutsats om din svaghet vara. Av ditt inlägg förstår jag att du knappt spelade några händer fram till denna och då borde väl hans read av dig vara tvärtom - nämligen superTight. eller? " Mm precis. Jag sa det till honom att jag fan knappt hade spelat en enda hand på hela kvällen men han refererade till den första handen jag spelade då jag bluffade från första position två gator in i fyra pers med 64s på AJT72-bordet då alla checkade floppen. Jag visade visserligen upp bluffen för att jag skulle få action om jag väl fick en hand, vilket tyvärr inte var fallet men det var som sagt över två timmar tidigare och borde inte vara relevant vid det här laget. Jag är hur som helst övertygad om att alla hans anledningar var bullshit och att han synade bara för att han var tiltad och låg back. "Om han nu inte menade svaghet i handen... Men är det inte märkligt ändå att när man själv är helt eller delvist tiltad, eller andra runt bordet är det. Då förlorar de oftast händer av denna typ. Det vore väldigt intressant att se någon statistik på detta fenomen.. Knappast möjligt att hitta annat än hos sig själv, via PT, eller annat program. Men det vore hursomhelst kul att se... En fråga till sist; en annan bloggare brukar spela på CC och han säger att det oftast är tokaggressivt på NL 20. Jag får intrycket av att din vända var lugn och sansad. Vad är dina intryck annars om spelet på NL 20?" "Tokaggressivt" är väldigt relativt ändå. Min uppfattning är dock att dessa partier är mycket mycket passivare än vad jag är van vid. Det känns som att de flesta antingen checkar för pot-control eller checkar för att slowspela starka händer, de tycker oftast inte om att beta eller höja helt enkelt. Detta gäller särskillt om det är många äldre spelare vid bordet, ibland kan det vara 4-5 unga internetspelare där och då är det oftast mycket mer bra och aggressivt spel. Saken är den, jag har sagt det förut också att livespelare generellt är mycket sämre än onlinespelare vilket definitivt stämmer in på dom som spelar 20/20 på CC. Om du är en vinnande spelare på $.10/.25 på nätet så tror jag definitivt att du även kommer att vara en vinnande spelare på CCs 20/20-bord vilket motsvarar ungefär $2/4 i dollars räknat. |
En sak som jag stör mej lite på är att de bästa och mest kända online spelarna hävdar att reads och tells är väldigt överskattade. Jag håller absolut inte med där och jag kommer förhoppningsvis att skriva lite mer om detta vid ett senare tillfälle.
go natt/morgon!
Skrivet av mr_suspekt den 29 okt 06:26 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer Tack | Anmäl |
| för svaret. Som du säkert förstår så har jag ännu inte hunnit med att besöka CC. Har faktiskt inte spelat Live ännu, om man bortser från polarna. Men det känns som rullen inte tillåter CC ännu. Men snart är det nog dags! | |
| Skriven av unnulv den 30 okt 13:22 | Radera | |
tack själv för din kommentar! | Anmäl |
| smart att vänta med 20/20kr om inte rullen är stabil, med den inställningen till bankroll management är/kommer du bli en vinnare! lycka till vid borden! | |
| Skriven av mr_suspekt den 31 okt 05:54 | Radera | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar